Parafia Bożego Ciała Bytom - Miechowice
Projekt i wykonanie: asws 2010
W dniach od 29 maja do 1 czerwca nasza parafia zorganizowała wyjazd na Podlasie.

O tym, co udało się przeżyć i zobaczyć, zgodziła się opowiedzieć jedna z uczestniczek wyjazdu - Anna Mrozek. Bardzo dziękujemy!
Poniżej relacja pani Anny i skromna dokumentacja zdjęciowa:

W dniach 29.05. – 01.06. nasi Parafianie (i nie tylko) wyjechali z Biurem Podróży TEMPO pod opieką Księdza Proboszcza w kierunku Podlasia - wielokulturowego regionu Polski.
   Po kilku godzinach jazdy spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem, Panem Wojtkiem, skarbnicą wiedzy na temat regionu, który mieliśmy poznać. Zaczęliśmy od Różanegostoku, gdzie zwiedziliśmy Sanktuarium z Cudownym Obrazem Matki Bożej. Podczas pielgrzymki byliśmy w Sokółce, gdzie obejrzeliśmy film oraz adorowaliśmy Najświętszy Sakrament w Kościele św. Antoniego – miejscu Cudu Eucharystycznego. Byliśmy w Tykocinie, gdzie znajduje się Wielka Synagoga z XVII wieku i pomnik hetmana Czarnieckiego. W miejscowości Wasilków modliliśmy się w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Świętej Wodzie i byliśmy w grocie, na wzgórzu tysięcy pątniczych krzyży i przy cudownym źródełku. Nie ominęliśmy pięknej stolicy Podlasia, Białegostoku, gdzie nawiedziliśmy Kościół Miłosierdzia Bożego, w którym znajdują się relikwie Błogosławionego Michała Sopoćko, spowiednika św. Faustyny Kowalskiej. Spacerując po mieście, odwiedziliśmy Pałac Branickich, Rynek Kościuszki oraz kościół farny. W Pratulinie nawiedziliśmy Sanktuarium Męczenników Podlaskich, w Kodnie Sanktuarium Matki Bożej Kodeńskiej Królowej Podlasia – Matki Jedności.
    O tym, jak bardzo Polska jest (a raczej była) wielokulturowa, przekonaliśmy się na Podlaskim Szlaku Kulturowym Drewno i Sacrum, podziwiając  cerkwie i tatarskie meczety. Cerkwie na Podlasiu to prawdziwa uczta dla oczu. Kolorowe, drewniane, bogato zdobione, cerkwie Podlasia zapraszają na nabożeństwa, a także do zwiedzania z zewnątrz i wewnątrz. Jest to najbardziej charakterystyczny dla Podlasia styl dawnej architektury regionu. Klimat i krajobraz, jaki tworzą kolorowe budynki cerkwi oraz sielskość miejsc, sprawiają wrażenie, jakby świat zatrzymał się tu dawno temu. We wsi Bohoniki zwiedziliśmy meczet tatarski i zapoznaliśmy się z historia i symboliką islamu, w Supraślu zwiedziliśmy Cerkiew – Monaster Zwiastowania Przenajświętszej Bogarodzicy Świętego Jana Teologa. Trafiliśmy również do odwiedzanej tłumnie przez pielgrzymów Świętej Góry Grabarki, która jest centralnym miejscem kultu prawosławnych żyjących w Polsce. Zwiedziliśmy klasztor z piękną drewnianą cerkwią i górą usłaną krzyżami. W Kostomłotach byliśmy w jedynej na świecie cerkwi i parafii neounickiej, natomiast w tatarskiej wiosce Kruszyniany  weszliśmy do meczetu i na cmentarz tatarski. W Jabłecznej zwiedzaliśmy Monaster św. Onufrego.
   Przejeżdżając przez Hajnówkę, dotarliśmy do Białowieży, gdzie znaleźliśmy się w Rezerwacie Pokazowym Żubrów, zaś w Supraślu zwiedzaliśmy Muzeum Ikon.
       Nasze noclegi oraz posiłki mieliśmy w zacisznych hotelach w Barszczewie i Drohiczynie.